آموزش طراحی ویلا
طراحی ویلا
عظمت تصور شده از ویلا-املاک روم باستان نه تنها به توصیفات نوشته شده بلکه از کشف مجدد نقاشی های دیواری نقاشی شده بر روی دیوارهای خرابه های عتیقه بستگی داشت. طراحی ویلا معمار نقاش ، رافائل (1483–1520) و کارگاه وی جزئیات گچ بری بسیار زینتی حاصل از مطالعات باستان شناسی خود را برای ویلا بزرگ ماداما در رم (آغاز 1517) تفسیر کردند. گروتسک های برجسته نقاشی و مجسمه ای روایت هایی از نویسندگان باستان را به تصویر می کشند طراحی ویلا و از نمونه های طراحی ویلا عتیقه ویلا آدریانا و دوموس اوره پیروی می کنند. به همین ترتیب ، طراحی ویلا برای پاپ ژولیوس سوم ، چندین معمار - از جمله جیكومو باروززی دا وینیولا (1507-1573) ، بارتولومئو آمماناتی (1511-15159) و جورجیو واساری (1511-1574) - سطوح تزئین شده ای در حیاط ، گلدان و غارها در عقب نشینی در حومه رم معروف به ویلا جولیا (1551–53).
Barozzi da Vignola با الهام از نمونه های باستانی ، از یک سازه مستحکم پنج ضلعی شکل برای طراحی ویلا فارنس (در سال 1556 آغاز شد) ، که مفاهیم باغ و ویلای رومی را به شکلی اختراع شده شامل یک حیاط مدور ادغام می کند ، اقتباس کرد. در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم ، هنگامی که نخبگان روم به دنبال ساخت مکان های عقب نشینی در کشور بودند ، معماران دیگر با افزایش عرض جغرافیایی از نمونه های تاریخی ، شروع به تخصص در معماری ویلا کردند. اصول آنها به طرز ماهرانه ای با فرم های کلاسیک و ایده های باروک در مورد وحدت ، عظمت و چشم نوازی در آمیخته است ، طراحی های آنها از معماری سطح ، فضای داخلی و منظره در یک کل تزئینی با دقت تنظیم شده است.
نماهای تزئینی زیبا ، طراحی ویلا دروازه های ورودی دقیق (24.45.3.3) و باغات (1991.1073.145 [3.9]) ، مملو از نمایشگرهای خارق العاده آب (1991.1073.145 [2.7]) و مجسمه های عتیقه (1990.53.1؛ 1990.53.2) ، صحنه را برای سرگرمی های بزرگ تئاتر آن روز تشکیل داد. طراحی ویلا نمونه های قابل توجه شامل باغ های بزرگ ویلا در تپه های Pincio و طراحی ویلا مرتبط با خانواده های قدرتمند رم مانند ویلا پینشیان (ویلا بورگهسه فعلی ، 1312-1612) (61.532.26 [15]) ، ویلا مدیچی (1574/1540) –77) (61.532.26 [7]) ، و ویلا دوریا پامفیل (1644–52) در جانیکولوم. در تپه های آلبان در خارج از رم در فراسکاتی ، املاک وسیعی به وجود آمد ، از جمله ویلا آلدوبردینی (1598–1603) (1991.1073.145] در طول قرن شانزدهم در فلورانس و اطراف آن ، خانواده مدیچی مجموعه ای از طراحی ویلا سازگار با محیط باغ را ایجاد کردند ، مانند ویلا مدیچی در فیزول (61 - 1458) ، پارک ویلا ابتکاری در پراتولینو (ویلا دمیدوف فعلی ، 81- 1569) ، و ویلا لا پتراایا (90- 1575) (36.31.10 [33]) ، با شکاف مرکزی خود که مشرف به دره رودخانه آرنو است.
تصویر ویلا: ونتو
نوعی ایده آل ویلایی رومی در سرزمین اصلی ، یا Terra firma ، جمهوری ونیز در قرن شانزدهم و هفدهم ایجاد شد. در نتیجه بهبود خانواده های اشرافی در املاک و مستغلات ، ویلاهای موجود در ونتو به ایده های رنسانس که توسط محققان اومانیست تبلیغ شده و در صفحات رساله های معماری چاپ شده در ونیز توسط مطبوعات طراحی ویلا پرمصرف ایتالیا نشان داده شده است ، پاسخ دادند. نسخه 1511 Vitruvius ’De طراحی ویلا ، تهیه شده توسط فرد و معمار فرانسیسکی طراحی ویلا Giocondo da Verona (حدود 1415-1515) ، تصاویر بلوک های چوبی را از ساختمان های باستانی اضافه کرد تا بصری دشوار قرن اول قبل از میلاد را توصیف کند. متن با اهمیت تقریباً یکسانی که به کلمات و تصاویر داده شده بود ، سباستینو سرلیو (1475–1554) مدل های باستانی را با نمونه های معاصر رومی در صفحات طراحی ویلا generali di architettura (1537) و Il terzo libro، de le Antiquita (1540) (24.45.3) اصلاح کرد. [47]) ، دو کتاب اول منتشر شده از رساله چند جلدی وی است. سرلیو مناظر نقاشی دیواری ویلا فارنسینا (1509–1111) را به عنوان گسترش فضای داخلی منظره توصیف کرد ، و وی نشستن ویلا ماداما را "در میان تمام عناصر مورد نیاز برای لذت بردن" برجسته کرد. Vincenzo Scamozzi's L’idea della architettura طراحی ویلا (1615) بازگشت به متون روم باستان و وحدت هندسه و تناسب را در معماری ثبت کرد (42.60.2). برجسته ترین معمار اومانیست ونیزی ادعای میراث روم باستان آندره پالادیو بود ، كه در I quattro libri dell’architettura (1570) سنت عتیقه عمل خود را تبلیغ كرد.
پالادیو از فرمول ویلا ایده آل به عنوان یک نوع تبحر پیدا کرد. وی در یک روش طراحی ، درک انسان گرایانه از اوتیوم را با مجموعه ای تکراری از قوانین معماری که با تفسیر مجدد اصول تناسب وی از روم باستان اداره می شود ، متحد کرد. به طور معمول با برنامه های متقارن و استفاده از جبهه معبد عتیقه به عنوان رواق ، نمونه های قابل توجهی از طرح های ویلایی پالادیو شامل ویلا باربارو در مازر (1557–58) (41.100.126 [2.51]) و ویلا آلمریکو ، نزدیک ویچنزا (1566–) است. 69) (41.100.126 [2.19])
[ بازدید : 9433 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]